Czy wiesz, że statystyki www są rodzajem ukrytej ankiety?
Osoby odwiedzające stronę zostawiają po sobie liczne ślady: numery IP, zapis fraz, które przekierowały je na stronę, datę i czas odwiedzin.
Dzięki tym śladom możemy stworzyć sobie obraz oglądalności i sprawdzić, które frazy są dla nas najkorzystniejsze.
Przykładowo: mam blog w formie portfolio, zbieram tam swoje wpisy a przy okazji publikuję inne teksty, zdarzyła mi się nawet recenzja książki. Zakładając bloga myślałam o tym, że odwiedziny generowane będą przez ważne dla mnie frazy (przykładowo: wspaniałe teksty).
Tymczasem, do pewnego momentu, wszystkie bez wyjątku odwiedziny pochodziły z zapytań o książkę. Wspaniałych tekstów nikt tak naprawdę nie szukał :-).
Wniosek? Dzięki statystykom byłam w stanie stwierdzić, że moje oczekiwania są bezpodstawne.
I frazy, które wydawały mi się ważne należy zmienić na inne, bardziej dopasowane do zapytań internautów.
Nowe zmiany w Mapach: trasy w Immersive View i inne funkcje AI
6 miesięcy temu
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz